Efterår/vinter

Vi færdes dagligt mange timer udendørs og er i skoven flere timer ad gangen. Derfor skal barnets tøj være varmt samt vind- og vandtæt. I overgangsperioden er det praktisk med en varm sweater, fleece- el. termotøj, regntøj - og naturligvis gummistøvler

Det er praktisk at barnet har 2 flyverdragter og 2 par varme og forede støvler med ekstra såler med sig. Såfremt det ene sæt bliver vådt om formiddagen, så er det godt at have skiftetøj med.

Tøj

• Tøjet skal være nemt at tage af og på.

• Uld-undertøj, evt. 2 par bomuldsunderbukser

• Lange underbukser/strømpebukser

• Tykke strømper/sokker

• Almindeligt hverdagstøj

• Fleece- el. termoovertøj

• Flyverdragt el. regntøj. Undgå megen vask, imprægneringen holder længere

Fodtøj

• Varme, vandtætte og forede støvler med plads til såler og uldsok

• TJEK DAGLIGT BARNETS STØVLER

Regntøj

• Regntøjet bruges også om vinteren, tjek derfor tøjet jævnligt. Regntøjet må gerne være lidt stort, så det kan gå udover en flyverdragt, men arme og ben skal passe i længden

Skiftetøj

• DET ER VIGTIGT AT HAVE MINDST ET SÆT EKSTRA I GARDEROBEN. Gerne mange strømper og underbukser

Hue og vanter

• Vandtætte vanter (gerne lidt store), og gerne mange, da vi er en stor forbruger af vanter. Spisevanter - det er fingervanter - er gode at have på når det er koldt.

Hals

• Elefanthue der går ned og dækker for halsen, eventuelt halsedisse.

• Halstørklæde er forbudt pga. kvælningsfaren!!

Drikkedunk/termoflaske

• En god drikkedunk til vand, evt. en plastikflaske med skruelåg.
    Dunken skal være ren hver dag for at barnet ikke får "gammelt" vand med i skoven. Den skal være let at åbne og lukke og være tæt.

• Termoflaske med varm te, bouillonsuppe, eller lignende, kunne også være en mulighed, hvis jeres barn bryder sig om det.

HUSK NAVN I ALT TØJET, der er ofte meget ens tøj i børnehaven