Skole

Inden skolestart vil vi have et førskoleprojekt. Her vil børnene få nogle af de bassale kundskaber inden de forlader børnehaven. Det foregår enten i børnehaven eller ude i skoven. Vi øver blandt andet at sidde stille, høre en besked, skrive, tegne, klippe, vente på tur og meget mere.
Da vi er en børnehave, som har børn fra hele Ringsted kommune, afleverer vi børn til mange forskellige skoler.
Vi bruger de overgangsskemaer, der er udarbejdet for alle børn i kommunen. Derudover vurdere vi hvert år, hvorledes vi bedst kan bruge vores ressourcer, så ledes at alle børn får en god skolestart.
Der vil på forældremøde, blive meldt ud hvordan overgangen er planlagt det aktuelle år. Ligeledes vil vi bede om at I forældre er aktive medspillere i forløbet, så vi sammen skaber en tryg overgang for barnet.

Børn maler i skoven