Pædagogisk læringsmiljø med sammenhæng til børnehaveklassen

Når jeres barn skal starte skole, har vi et møde, hvor vi taler om de ressourcer jeres barn har og hvor der områder der skal øves på. Dette gøres med samtlige skolestartende børn således at pædagogerne kan sammensætte aktiviteter der passer lige til den specifikke børnegruppe.

Vi har som regel børn til mange forskellige skoler og derfor prøver vi så vidt muligt at besøge hver skole med barnet / børnene og en medarbejder fra børnehaven.
Starter dit barn i folkeskole i Ringsted kommune følger vi det overgangsmateriale der er aftalt for hele Ringsted kommune. Se følgende link: Det fælles kommmunale grundlag

Starter dit barn i privat skole eller skole i anden kommune, så er der stadig et skolebesøg med barnet/børnene og en medarbejder fra børnehaven. Eventuelle andre forberedelser til den specifikke skole, står I som forældre med ansvaret for.