Evaluering af 2018-2020

Evaluering af de proaktive planer bliver evalueret på vores personalemøder.

Evaluering af:

Leg og læring - At børnene får gå-på-mod til at opleve og udforske sig selv og deres omgivelser.

Børnene er blevet gode til at udforske deres omgivelser og de er begyndt at udforske sig selv - hvad kan jeg, hvordan ser jeg ud osv.
Børnene er blevet mere kropsbevidste - man kan forskellige ting med kroppen og man ser forskellige ud.
​Børnene er blevet hjulpet til at få gå-på-mod til at kunne selv med at tage tøj på, hente madkasse, hjælpe andre m.m.
​Der skal være mere fokus på børnehavehjælpere, hvor et ældre barn er hjælper til et yngste barn.
​Der er fokus på det individuelle behov.
​Der skal være tydelige voksne, der snakker sammen så man er enige om de ting der sker og hvilke regler der gælder.
​Der arbejdes videre med at styrke børnenes gå-på-mod og i storegruppens mandagsklub holdes der børnemøder, så børnene får mere indflydelse de aktiviteter der laves.

Evaluering af den styrkede pædagogiske læreplan forår 2021 for det fælles pædagogiske grundlag om leg og læring

Alle dagtilbud i Ringsted Kommune har i foråret 2021 evalueret arbejdet med den styrkede læreplan med fokus på to udvalgte indsatsområder. Evalueringen af den styrkede pædagogiske læreplan skal udarbejdes inden 1. juli 2021 og offentliggøres på dagtilbuddets hjemmeside.

Det ene tema er leg og læring, som er en kobling af to af områderne i det fælles pædagogiske grundlag og det andet tema er kommunikation og sprog, som er ét af de seks læreplanstemaer i den styrkede pædagogiske læreplan.

Herunder er evalueringen af arbejdet med leg og læring, som knytter sig til følgende mål i Ringsted Kommune:

• At alle børn fremmer deres fantasi, virkelyst, sprog, nysgerrighed, sociale kompetencer, selvværd og identitet
  • At alle børn, i kraft af analyser og eksperimenter, omsætter deres erfaringer og oplevelser til ny viden og nye indsigter

Evaluering af den styrkede pædagogiske læreplan forår 2021 for læreplanstemaet Sprog og kommunikation

Herunder er evalueringen af arbejdet med sprog og kommunikation, som knytter sig til følgende OVERORDNEDE mål i Ringsted Kommune:

• At alle børn får mulighed for at udvikle sprog, der bidrager til at de kan forstå sig selv, hinanden og deres omverden
  • At alle børn gradvist udvikler sprog, så de opnår erfaringer med at sprogliggøre tanker, behov og ideer til brug i lærende, reflekterende og kreative fællesskaber
  • At børn i Ringsted Kommune udvikler et alderssvarende sprog der svarer til landsnormen for 3 årige og 5 årige.

Leg og læring

Shape Created with Sketch.

Sprog og kommunikation

Shape Created with Sketch.