Evalueringskultur

Evaluering af pædagogisk arbejder:
Vi evaluerer vores pædagogiske arbejde på mange måder. Dette er for hele tiden at sikre, at de tiltag vi sætter i gang har den ønskede effekt.

Vi evaluerer på det enkelte barn, når vi laver trivselsvurderinger. En metode hvor alle børn som minimum to gange om året drøftes af samtlige medarbejdere. Finder vi, at der er børn, hvor vi kan være i tvivl om deres trivsel, så går vi straks i gang sammen med forældrene at forandre på barnets situation.

Vi evaluerer på børnegrupper, hvor vi på vores personalemøder drøfter udviklingen i den enkelte gruppe. Hvor skal vi tilføre mere viden, flere kompetencer osv og når den plan er lagt finder vi frem til de aktiviteter der bedst understøtter målene.

Endelig er vi opmærksomme på den samlede institutions udvikling, er der behov for ændringer, er vi stadig i overensstemmelse med børnefamiliers vilkår og er vi i samklang med det omgivende samfund.

Evaluering af pædagogisk plan:
I Ringsted Kommune er de proaktive planer blevet erstattet med pædagogisk plan, som vi skal anvende i vores pædagogiske arbejde. Hvad enten om det er som en pædagogisk aktivitet eller en handleplan for et barn. Der vil blive evalueret på dem enten enkeltevis eller i fælleskab blandt personalet alt efter hvad den pædagogiske plan indeholder.