Fra børnehave til skole

Princip for Agenda 22 arbejde – overgang fra børnehave til skole.
Da Bøgely Skovbørnehave er en institution der modtager børn fra hele Ringsted kommune, er vores situation lidt anderledes end andre daginstitutioner i forhold til vores Agenda 22 arbejde. Altså børnenes overgang fra børnehave til skolen.
Da vi hver sommer afleverer børn til mange forskellige skoler er det vores holdning, at vi her i Bøgely Skovbørnehave ved hjælp af førskoleprojekter hjælper børnene i forhold til den proces det er at blive de store med deraf følgende øgede krav og konsekvens af egne handlinger.
Det betyder at vi fra år til år vurderer børnegruppen og planlægger, hvorledes det bliver mest meningsfyldt, at skabe en god overgang fra børnehave til skole for børnene.
Skolerne har også i langt de fleste tilfælde møder, besøg osv. hvor børnene mødes med nye klassekammerater og ser deres skole, skolefritidsordning osv. Disse arrangementer er oftest med hjælp fra forældrene og det opfordrer vi naturligvis forældrene til at deltage i.
Besluttet på bestyrelsesmøde d.3.marts 2009.